معرفی سایت برای استخراج مشخصات ماشین آلات
همکاران عزیز دو سایت زیر تقریبا سایتهای مفیدی در زمینه پیدا کردن مشخصات ماشین آلات سنگین و سبک می باشد:
مشخصات ماشین آلات سبک:
http://automobilio.info/en/http://
مشخصات ماشین آلات سنگین
معرفی شرکت کاترپیلار
مشخصات کلی
نوع |
صنایع سنگین |
بنا نهاده |
۱۹۲۵ |
بنیانگذاران |
بنجامین هولت |
دفتر مرکزی |
پئوریا، ایلینوی، ایالات متحده آمریکا |
محدودهٔ فعالیت |
جهانی |
مدیر عامل |
داگلاس آر. اوبرهلمن |
رئیس هیئت مدیره |
داگلاس آر. اوبرهلمن |
محصولات |
بولدوزر |
جرثقیل |
|
لیفتراک |
|
گریدر |
|
بیل مکانیکی |
|
دامپ تراک |
|
لودر |
|
موتورهای دیزل |
|
بکهو لودر |
|
خدمات |
عملیات تعمیر و نگهداری |
خدمات مالی |
|
درآمد |
۶۵٫۸۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲) |
سود خالص |
۵٫۶۸ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲) |
مجموع دارایی |
۸۹٫۳۵ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲) |
کارکنان |
۱۲۵٫۳۴۱ نفر (۲۰۱۲) |
وبگاه |
www.Caterpillar.com |
کاترپیلار، (به انگلیسی: Caterpillar) (که معمولأ CAT نامیده میشود) شرکت صنایع سنگین آمریکایی واقع در پیوریا، ایلینوی است. این شرکت بزرگترین تولیدکننده ماشینآلات سنگین عمرانی، ماشینآلات استخراج معدن، موتورهای دیزلی، موتورهای گازسوز، موتورهای درونسوز، لوکوموتیوهای دیزلی-الکتریکی و توربینهای گازی میباشد
سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک معامله میشود، همچنین بهعنوان جزئی از شاخصهای میانگین صنعتی داو جونز و اس اند پی ۵۰۰ بهشمار میآید.
شرکت کاترپیلار با دارایی بیش از ۷۰ میلیارد دلار، در سال ۲۰۰۹ در فهرست فرچون ۵۰۰ رتبه ۴۴ از بزرگترین شرکتهای ایالات متحده را به خود اختصاص داد. این شرکت در سال ۱۹۲۵ با ادغام شرکت سی. ال. بست تراکتور کمپانی و شرکت کارخانجات هولت، توسط بنجامین هولت راهاندازی گردید و در سال ۱۹۸۶ بار دیگر سازماندهی شد . کاترپیلار با برند CAT و رنگ زرد محصولاتش، شناخته میشود
تاریخچه
دو عدد کاترپیلار ۴۵ بخار که به صورت تیمی از واگنها در صحرای موهاوی در حال حفر کانالهای آب کالیفرنیا در سال ۱۹۰۹ میلادی هستند.
کاترپیلار D2 در معرض نمایش در موزهٔ تراکتور سرپانتین در جنوب استرالیا داستان کمپانی کاترپیلار به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمیگردد، هنگامیکه دانیل بست و بنجامین هولت، با روشهایی سعی در استفاده از تراکتورهای بخار در مزارع کشاورزی کردند. تا سال ۱۹۰۴ میلادی، این تراکتورهای بزرگ بخار به مدت ۱۴ سال مزارع کالیفرنیا را شخمزدهبودند و گهگاهی در خاکهای نرم مزارع کالیفرنیا، مخصوصأ بعد از بارش باران، گرفتار میشدند. خلاص کردن این تراکتورهای عظیم حتی با داشتن اسب بخارهای بالا بسیار مشکل میبود.
بنجامین هولد ایدهای داشت: چرا این ماشینآلات حرکت نکنند؟ در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۰۴ میلادی او بلوکهای چوبی را در اطراف آیدلرهای تراکتور آزمایشی شماره ۷۷ خود نصب کرد. نتیجه باورنکردنی بود و تراکتورهای جدید زادهشدند. کمپانی کاترپلار، به خاطر کاترپیلار ۳۰ و کاترپیلار ۶۰ بسیار مشهور شد.
شرکت کاترپیلار در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۲۵ از ادغام کمپانی تولیدی هولت (به انگلیسی: Holt Manufacturing Company) از استاکتون، کالیفرنیا و گس ترکشن کمپانی (به انگلیسی: C. L. Best Gas Traction Company) از سنلاندرو، کالیفرنیا تشکیل شد.
فروش سال اول این شرکت، معادل ۱۳ میلیون دلار بود. تا سال ۱۹۲۹ میلادی فروش تا مرز ۵۲ میلیون دلار افزایش یافت و این افزایش تا سال ۱۹۳۰ میلادی کماکان ادامه یافت. کمپانی تولیدی هولت پیشتاز استفاده از زنجیرهای کاترپیلار در جریان جنگ اول جهانی بودهاست
بعد از ادغام دو شرکت، کاترپیلار دچار تغییرات بسیاری از جمله بکارگیری موتورهای دیزلی شد. محصولات این کمپانی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مشهور شدند.در جریان جنگ جهانی دوم، رشد شرکت کاترپیلار سرعت گرفت و اولین شعبهٔ آن، در خارج از آمریکا در سال ۱۹۵۰ میلادی شکلگرفت و آن، شروعی برای تبدیل این شرکت، به یک کمپانی بینالمللی بود.
محصولات کاترپیلار شامل تراکتورهای زنجیری، بیلهای هیدرولیکی، لودرهای بکهو، گریدر، دامپ تراک، لودر، تراکتورهای کشاورزی، موتورهای دیزلی و گازی و توربینهای گازی میباشد. این محصولات در راهسازی، معدنکاری، جنگلداری، انرژی، حملونقل و جابجایی مواد، استفاده میشوند. بولدوزرهای کاترپیلار در دوران جنگ جهانی اول، نقش حیاتی داشتند.
منشا نام کاترپیلار
تراکتورهای بخار در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ نسبتاً سنگین بودند که گاهی اوقات وزنی تا ۱۰۰۰ پوند (۴۵۰کیلوگرم) در هر اسب بخار داشتند و اغلب متعلق به ثروتمندان بود، که مربوط به زمینهای نرم دلتای دره سان جاکویین که از اطراف با استاکتون کالیفرنیا پوشیده شده بود.
بنجامین هولت تلاش کرد تا این مشکل را با افزایش اندازه و عرض چرخها تا ۲٫۳ متر طول و ۱٫۸ متر عرض حل کند که تراکتوری با ۱۴ متر پهنا تولید کرد. اما همین تراکتورها بطور فزایندهای پیچیده، گران و با نگهداری سخت بودند.
راه حل دیگر که مورد توجه قرار گرفت، خواباندن یک قسمت جاده موقتی در جلوی تراکتور بخار بود. اما این امر نیز وقت گیر، گران بود و با وسایل دیگر در زمین برخورد میکرد. هولت به فکر قراردادن قسمتهایی اطراف چرخها افتاد. او چرخهایی را بر ۴۰ اسب بخار (۳۰کیلووات) با موتور هولت بخاری شماره ۷۷ جایگزین کرد، که با مجموعهای از قسمت چوبی پیچ شده به صورت زنجیر است. در روز شکرگزاری، ۲۴ نوامبر در سال ۱۹۰۴ او بطور موفقیت آمیزی شخم زمین را در منطقه مرطوب جزیره رابرتز انجام داد. عکاس شرکت، چارلز کلمنت گزارش کرده بود، که تراکتور مانند کاترپیلار (کرم ابریشم) حرکت میکند و هولت از این استعاره خوشش آمد و این نام بر روی آن ماند. بعضی منابع گرچه آن را به نام سربازان بریتانیایی در ژوئیه ۱۹۰۷ نسبت دادند. دو سال بعد، هولت تراکتور نیرو گرفته با بخارش را، به ارزش ۵٫۵۰۰ دلار فروخت.
هولت حق ثبت اختراع را برای اولین بار برای یک مسیر مستمر عملی برای استفاده از تراکتور در ۷ دسامبر ۱۹۰۷ برای بهبود موتور کششی اش دریافت کرد.
تاریخچه شرکت تادانو
رویدادهای مهم در تاریخچه جرثقیل :
در طی نیم قرن ، شرکت تادانو موقعیت خود را در بازراهای داخلی و با استفاده از نو آوری هایی که د رمحصولاتش داشته است و با بکار گیری فن آوری و امکاناتی در سطح سایر شرکای خارجی اش در سراسر دنیا مستحکم کرده است . بطوریکه تاریخچه شرکت تادانو در واقع همان تاریخچه جرثقیل در کشور ژاپن است .
1948 : تاسیس تادان. بعنوان شرکتی که وظیفه ساخت تجهیزات جابجایی بار رابه عهده دارد .
1955 : ارائه اولین جرثقیل هیدرولیک ژاپنی یعنی جرثقیل کامیونی OC-2 truck crane با حداکثر ظرفیت 2 تن .
1960 : صدور اولین جرثقیل به اندونزی .
1962 : قرار گرفتن سهام شرکت در بورس سهام اوزاکا .
1963 : عرضه سری TM از چرثقیل های کامیونی لودر دار .
1965 : عرضه سری TS از جرثقیل های کامیونی که بر روی کامیونهای تجاری نصب می شدند .
1966 : عرضه سری TL از جرثقیل های کامیونی که بر روی حامل های خاص نصب می شدند .
1970 : عرضه اولین جرثقیل مخصوص زمینهای ناصاف rough terrain crane با نام : TR-150 و با ظرفیت : 15 تن .
1971 : عرضه جرثقیل های سری TG از نوع کامیونی و با ظرفیت بالا . که مجهز به AML محدود کننده خودکار حرکت ، بودند . پذیرفته شدن شرکت در بورس سهام توکیو .
برنامه سرویس نگهداری و مشخصات لودر لاستیکی ولو مدل L90/L120
(هپکو مدل HL150/HL200 )
مشخصات لودرهای L 90/L 120 (HL 150/ HL 200)
مشخصات | لودر L90 (HL 150) | لودر L 120 (HL 200) |
مدل موتور | VOLVO - TD 61 G | VOLVO - TD 71 G |
حداکثر توان در دور 2200 دور در دقیقه | 145 اسب بخار | 190 اسب بخار |
حداکثر گشتاور در دور 1400 دور در دقیقه | 550 نیوتن متر | 705 نیوتن متر |
حداکثر سرعت در دنده 1 جلو و عقب | 7 کیلومتر در ساعت | 8/6 کیلومتر در ساعت |
حداکثر سرعت در دنده 2 جلو و عقب | 14 کیلومتر در ساعت | 7/12 کیلومتر در ساعت |
حداکثر سرعت در دنده 3 جلو و عقب | 29 کیلومتر در ساعت | 9/26 کیلومتر در ساعت |
حداکثر سرعت در دنده 4 جلو و عقب | 40 کیلومتر در ساعت | 6/38 کیلومتر در ساعت |
اندازه لاستیک | 20/5 R 25 | 23/5 R 25 |
نوسان اکسل عقب | 15 درجه | 13 درجه |
ولتاژ عمومی سیستم برق | 24 ولت | 24 ولت |
آلترناتور | 1540/55 W/A | 1540/55 W/A |
توان خروجی استارت | 5/4 KW | 5/4 KW |
وزن کاری دستگاه | 12550 kg | 15440 kg |
طول دستگاه (باکت روی زمین) | 7120 mm | 7735 mm |
عرض دستگاه | 2490 mm | 2680 mm |
ارتفاع دستگاه | 3030 mm | 3420 mm |
فشار باد لاستیکها , توصیه شده برای بارهای معمولی لودرL120(HL200) | ||||||
اندازه لاستیک |
جابجایی مواد (بارگیری) |
جابجایی مواد و بارگیری و حمل مواد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت |
حداکثر فشار باد مجاز لاستیک در سرعت 10 کیلومتر در ساعت | |||
|
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
A,B جلو |
200 kpa2.0 bar 29 psi |
280 kpa2.8 bar 41 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
450 kpa 4.5 bar 65 psi |
A,B عقب |
180 kpa1.8 bar 26 psi |
180 kpa 1.8 bar 26 psi |
180 kpa 1.8 bar 26 psi |
200 kpa2.0 bar 29 psi |
|
|
A : لاستیک معمولی 16/25-5/23
B : لاستیک عریض 25 R 5/23
فشار باد لاستیکها , توصیه شده برای بارهای معمولی لودرL90(HL150) | ||||||
اندازه لاستیک |
جابجایی مواد (بارگیری) |
جابجایی مواد و بارگیری و حمل مواد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت |
حداکثر فشار باد مجاز لاستیک در سرعت 10 کیلومتر در ساعت | |||
|
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
لاستیک معمولی |
لاستیک عریض |
A,B جلو |
280 kpa2.8 bar 41 psi |
280 kpa2.8 bar 41 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
400 kpa 4.0 bar 58 psi |
A,B عقب |
180 kpa1.8 bar 26 psi |
200 kpa 2.0 bar 29 psi |
180 kpa 1.8 bar 26 psi |
200 kpa2.0 bar 29 psi |
325 kpa 3.3 bar 47 psi |
400 kpa 4.0 bar 58 psi |
|
لودر L90 (HL150) |
|
لودر L120 (HL200) | ||
ظرفیتها (لیتر) |
مجموعا (لیتر) |
ظرفیتها (لیتر) |
مجموعا (لیتر) | ||
روغن موتور با فیلتر |
16 |
17 |
روغن موتور با فیلتر |
21 |
22 |
گیربکس و تورک کنورتور |
21 |
33 |
گیربکس و تورک کنورتور |
21 |
33 |
جعبه دنده انتقال |
4.7 |
4.7 |
جعبه دنده انتقال |
4.7 |
4.7 |
اکسل جلو |
30 |
30 |
اکسل جلو |
32 |
35 |
توپی چرخ جلو |
4 |
4 |
توپی چرخ جلو |
5 |
5 |
اکسل عقب |
28 |
28 |
اکسل عقب |
38 |
38 |
توپی چرخ عقب |
3 |
3 |
توپی چرخ عقب |
190 |
255 |
سیستم هیدرولیک |
105 |
140 |
سیستم هیدرولیک |
209 |
215 |
سیستم خنک کننده (آب) |
53 |
53 |
سیستم خنک کننده (آب) |
65 |
65 |
فیلتر روغن |
|
|
فیلتر روغن |
5.4 |
5.4 |
روغنهای توصیه شده برای لودرهای L90/L120(HL150/HL200)
|
نوع روغن |
درجه حرارت محیط |
غلظت روغن | |||
0C |
0F | |||||
از |
تا |
از |
تا | |||
موتور
|
روغن موتور با استاندارد API CD |
-30 |
+10 |
-22 |
+50 |
SAE 5W-30 |
-25 |
+20 |
-13 |
+68 |
SAE 10W-30 | ||
-15 |
+40 |
+5 |
+104 |
SAE 15W-40 | ||
0 |
+40 |
+32 |
+104 |
SAE 30 | ||
+10 |
+50 |
+50 |
+122 |
SAE40 | ||
اکسلها و توپی چرخها |
روغن دنده هیپوئیدی API GL5 |
-30 |
+50 |
-22 |
+122 |
SAE 80W-140 |
-30 |
+30 |
-22 |
+86 |
SAE 80W-90 | ||
-20 |
+30 |
-4 |
+86 |
SAE 90 | ||
-10 |
+50 |
+14 |
+122 |
SAE 85W-140 | ||
گیربکس هیدرولیکی |
روغن گیربکس هیدرولیک HTF-C3 یا روغن موتور API CD |
-30 |
0 |
-22 |
+32 |
SAE 5W-30 |
-10 |
+25 |
+14 |
+77 |
SAE 10W-30 | ||
-10 |
+50 |
+14 |
+122 |
SAE 15W-40 | ||
0 |
+50 |
+32 |
+122 |
SAE 30 | ||
-30 |
+10 |
-22 |
+50 |
SAE 40 | ||
سیستم هیدرولیک |
روغن هیدرلیک SHS 46 یا روغن موتورهای API SE/CC , SF/CC , SE/CD , SF/CD |
-25 |
+15 |
-13 |
+59 |
SHS 46 |
-20 |
+50 |
-4 |
+122 |
SAE 5W-30 | ||
-20 |
+50 |
-4 |
+122 |
SAE 10 | ||
-10 |
+50 |
+14 |
+122 |
SAE 15W-40 | ||
0 |
+50 |
+32 |
+122 |
SAE 30 | ||
+15 |
+50 |
+59 |
+122 |
SAE 40 | ||
سیستم ترمز |
روغن موتور CD روغن های معدنی باید در تمام سیستمها استفاده شود زیرا روغن های مصنوعی به کاسه نمدها و رینگها آسیب رسانده و عمر آنها را کاهش میدهد روغن هیدرولیک با شماره فنی : (0.26Usgal) 1 لیتر1161116 (1.10Usgal) 4 لیتر 1161115 |
-30 |
+20 |
-22 |
+68 |
Hydraulic no1161115/1161116 |
-20 |
+50 |
-4 |
+122 |
SAE 5W-30 | ||
-15 |
+50 |
+5 |
+122 |
SAE 10W-30 | ||
-10 |
+50 |
+14 |
+122 |
SAE 15W-40 | ||
0 |
+50 |
+32 |
+122 |
SAE 30 | ||
+15 |
+50 |
+59 |
+122 |
SAE 40 |
گریس :
گریس از مشتقات لیتیم با مواد اضافی EP یا MP و غلظت NIGL NO.2.
جدول سرویس و نگهداری لودرهای L90/L120 (HL150/HL200)
نوع سرویس |
زمان |
نوع سرویس |
زمان |
بازدید سطح روغن سیستم هیدرولیک |
10 ساعته |
بازدید لنتهای ترمز |
500 ساعته |
بازدید سطح آب رادیاتور |
10ساعته |
تخلیه آب و لجن از تانک هیدرولیک |
500 ساعته |
بازدید سطح روغن موتور |
10 ساعته |
گریسکاری گاردان جلو وبیرینگ نگهدارنده وسط آن |
500 ساعته |
بازدید لامپهای کنترل و نشتی ها |
10 ساعته |
تعویض روغن جعبه دنده انتقال |
1000 ساعته |
بازدید سطح الکترولیت باطریها |
100 ساعته |
تعویض فیلتر اصلی هوا |
1000 ساعته |
تمیز نمودن استکانی آب گیر |
100 ساعته |
کنترل لامپ فیلتر هوا |
1000 ساعته |
بازدید سطح روغن گیربکس |
100 ساعته |
تعویض فیلتر سوخت |
1000 ساعته |
بازدید سطح روغن جعبه دنده انتقال |
100 ساعته |
تعویض فیلتر آب |
1000 ساعته |
بازدید باد تایرها |
100 ساعته |
تعویض فیلتر برگشتی روغن هیدرولیک |
1000 ساعته |
گریسکاری بوش بالایی کمرشکن |
100 ساعته |
تمیز نمودن میله مغناطیسی داخل فیلتر هیدرولیک |
1000 ساعته |
گریسکاری بوش جک فرمان |
100 ساعته |
تعویض فیلتر هوای کابین |
1000 ساعته |
گریسکاری بوش الاکلنگی |
100 ساعته |
تعویض روغن اکسل جلو و عقب |
1000 ساعته |
گریسکاری گریس خورهای بوم |
100 ساعته |
تعویض روغن توپی چرخها |
1000 ساعته |
تعویض روغن موتور و فیلتر |
250 ساعته |
تعویض روغن و فیلتر گیربکس |
1000 ساعته |
بازدید سطح روغن اکسلهای جلو و عقب |
250 ساعته |
تمیز کردن استکانی آبگیر |
1000 ساعته |
بازدید سطح روغن توپی چرخها |
250 ساعته |
گریسکاری بوش پائین کمرشکن |
1000 ساعته |
بازدید کشش تسمه پروانه ها |
250 ساعته |
تعویض روغن تانک هیدرولیک |
2000 ساعته |
بازدید سلامت فیلتر هواکش |
250 ساعته |
تعویض فیلتر تنفسی تانک هیدرولیک |
2000 ساعته |
گریسکاری گاردان عقب |
500 ساعته |
تعویض فیلتر ثانویه هوا |
2000 ساعته |
گریسکاری لولاهای درب کابین |
500 ساعته |
تعویض آب رادیاتور |
2000 ساعته |
گریسکاری لولاهای پنجره کابین |
500 ساعته |
تعویض فیلتر تنفسی گیربکس |
2000 ساعته |