مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی
مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

معرفی سایت برای استخراج مشخصات ماشین آلات


معرفی سایت برای استخراج مشخصات ماشین آلات


همکاران عزیز دو سایت زیر تقریبا سایتهای مفیدی در زمینه پیدا کردن مشخصات ماشین آلات سنگین و سبک می باشد:

مشخصات ماشین آلات سبک:

http://automobilio.info/en/http://

مشخصات ماشین آلات سنگین

http://www.ritchiespecs.com


معرفی شرکت کاترپیلار


معرفی شرکت کاترپیلار

Caterpillar logo.svg

مشخصات کلی 


نوع

صنایع سنگین

بنا نهاده

۱۹۲۵

بنیانگذاران

بنجامین هولت

دفتر مرکزی

پئوریا، ایلی‌نوی، ایالات متحده آمریکا

محدودهٔ فعالیت

جهانی

مدیر عامل

داگلاس آر. اوبرهلمن

رئیس هیئت مدیره

داگلاس آر. اوبرهلمن

محصولات

بولدوزر

جرثقیل

لیفتراک

گریدر

بیل مکانیکی

دامپ تراک

لودر

موتورهای دیزل

بکهو لودر

خدمات

عملیات تعمیر و نگهداری

خدمات مالی

درآمد

۶۵٫۸۷ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲)

سود خالص

۵٫۶۸ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲)

مجموع دارایی

۸۹٫۳۵ $ میلیارد دلار (۲۰۱۲)

کارکنان

۱۲۵٫۳۴۱ نفر (۲۰۱۲)

وب‌گاه

www.Caterpillar.com


کاترپیلار، (به انگلیسی: Caterpillar) ‏(که معمولأ CAT نامیده می‌شود) شرکت صنایع سنگین آمریکایی واقع در پیوریا، ایلی‌نوی است. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین‌آلات سنگین عمرانی، ماشین‌آلات استخراج معدن، موتورهای دیزلی، موتورهای گازسوز، موتورهای درون‌سوز، لوکوموتیوهای دیزلی-الکتریکی و توربین‌های گازی می‌باشد

سهام این شرکت در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود، همچنین به‌عنوان جزئی از شاخص‌های میانگین صنعتی داو جونز و اس اند پی ۵۰۰ به‌شمار می‌آید.

شرکت کاترپیلار با دارایی بیش از ۷۰ میلیارد دلار، در سال ۲۰۰۹ در فهرست فرچون ۵۰۰ رتبه ۴۴ از بزرگترین شرکت‌های ایالات متحده را به خود اختصاص داد. این شرکت در سال ۱۹۲۵ با ادغام شرکت سی. ال. بست تراکتور کمپانی و شرکت کارخانجات هولت، توسط بنجامین هولت راه‌اندازی گردید و در سال ۱۹۸۶ بار دیگر  سازماندهی  شد . کاترپیلار با برند CAT و رنگ زرد محصولاتش، شناخته می‌شود


تاریخچه

دو عدد کاترپیلار ۴۵ بخار که به صورت تیمی از واگن‌ها در صحرای موهاوی در حال حفر کانال‌های آب کالیفرنیا در سال ۱۹۰۹ میلادی هستند.

کاترپیلار D2 در معرض نمایش در موزهٔ تراکتور سرپانتین در جنوب استرالیا داستان کمپانی کاترپیلار به اواخر قرن نوزدهم میلادی برمی‌گردد، هنگامی‌که دانیل بست و بنجامین هولت، با روش‌هایی سعی در استفاده از تراکتورهای بخار در مزارع کشاورزی کردند. تا سال ۱۹۰۴ میلادی، این تراکتورهای بزرگ بخار به مدت ۱۴ سال مزارع کالیفرنیا را شخم‌زده‌بودند و گه‌گاهی در خاک‌های نرم مزارع کالیفرنیا، مخصوصأ بعد از بارش باران، گرفتار می‌شدند. خلاص کردن این تراکتورهای عظیم حتی با داشتن اسب بخارهای بالا بسیار مشکل می‌بود.

بنجامین هولد ایده‌ای داشت: چرا این ماشین‌آلات حرکت نکنند؟ در ۲۴ نوامبر سال ۱۹۰۴ میلادی او بلوک‌های چوبی را در اطراف آیدلرهای تراکتور آزمایشی شماره ۷۷ خود نصب کرد. نتیجه باورنکردنی بود و تراکتورهای جدید زاده‌شدند. کمپانی کاترپلار، به خاطر کاترپیلار ۳۰ و کاترپیلار ۶۰ بسیار مشهور شد.

شرکت کاترپیلار در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۹۲۵ از ادغام کمپانی تولیدی هولت (به انگلیسی: Holt Manufacturing Company) از استاکتون، کالیفرنیا و گس ترکشن کمپانی (به انگلیسی: C. L. Best Gas Traction Company) از سن‌لاندرو، کالیفرنیا تشکیل شد.

فروش سال اول این شرکت، معادل ۱۳ میلیون دلار بود. تا سال ۱۹۲۹ میلادی فروش تا مرز ۵۲ میلیون دلار افزایش یافت و این افزایش تا سال ۱۹۳۰ میلادی کماکان ادامه یافت. کمپانی تولیدی هولت پیشتاز استفاده از زنجیرهای کاترپیلار در جریان جنگ اول جهانی بوده‌است

بعد از ادغام دو شرکت، کاترپیلار دچار تغییرات بسیاری از جمله بکارگیری موتورهای دیزلی شد. محصولات این کمپانی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا مشهور شدند.در جریان جنگ جهانی دوم، رشد شرکت کاترپیلار سرعت گرفت و اولین شعبهٔ آن، در خارج از آمریکا در سال ۱۹۵۰ میلادی شکل‌گرفت و آن، شروعی برای تبدیل این شرکت، به یک کمپانی بین‌المللی بود.

محصولات کاترپیلار شامل تراکتورهای زنجیری، بیل‌های هیدرولیکی، لودرهای بک‌هو، گریدر، دامپ تراک، لودر، تراکتورهای کشاورزی، موتورهای دیزلی و گازی و توربین‌های گازی می‌باشد. این محصولات در راه‌سازی، معدن‌کاری، جنگل‌داری، انرژی، حمل‌ونقل و جابجایی مواد، استفاده می‌شوند. بولدوزرهای کاترپیلار در دوران جنگ جهانی اول، نقش حیاتی داشتند.


منشا نام کاترپیلار

تراکتورهای بخار در دهه ۱۹۸۰ و اوایل دهه ۱۹۰۰ نسبتاً سنگین بودند که گاهی اوقات وزنی تا ۱۰۰۰ پوند (۴۵۰کیلوگرم) در هر اسب بخار داشتند و اغلب متعلق به ثروتمندان بود، که مربوط به زمین‌های نرم دلتای دره سان جاکویین که از اطراف با استاکتون کالیفرنیا پوشیده شده بود.

بنجامین هولت تلاش کرد تا این مشکل را با افزایش اندازه و عرض چرخ‌ها تا ۲٫۳ متر طول و ۱٫۸ متر عرض حل کند که تراکتوری با ۱۴ متر پهنا تولید کرد. اما همین تراکتورها بطور فزاینده‌ای پیچیده، گران و با نگهداری سخت بودند.

راه حل دیگر که مورد توجه قرار گرفت، خواباندن یک قسمت جاده موقتی در جلوی تراکتور بخار بود. اما این امر نیز وقت گیر، گران بود و با وسایل دیگر در زمین برخورد می‌کرد. هولت به فکر قراردادن قسمت‌هایی اطراف چرخ‌ها افتاد. او چرخ‌هایی را بر ۴۰ اسب بخار (۳۰کیلووات) با موتور هولت بخاری شماره ۷۷ جایگزین کرد، که با مجموعه‌ای از قسمت چوبی پیچ شده به صورت زنجیر است. در روز شکرگزاری، ۲۴ نوامبر در سال ۱۹۰۴ او بطور موفقیت آمیزی شخم زمین را در منطقه مرطوب جزیره رابرتز انجام داد. عکاس شرکت، چارلز کلمنت گزارش کرده بود، که تراکتور مانند کاترپیلار (کرم ابریشم) حرکت می‌کند و هولت از این استعاره خوشش آمد و این نام بر روی آن ماند. بعضی منابع گرچه آن را به نام سربازان بریتانیایی در ژوئیه ۱۹۰۷ نسبت دادند. دو سال بعد، هولت تراکتور نیرو گرفته با بخارش را، به ارزش ۵٫۵۰۰ دلار فروخت.

هولت حق ثبت اختراع را برای اولین بار برای یک مسیر مستمر عملی برای استفاده از تراکتور در ۷ دسامبر ۱۹۰۷ برای بهبود موتور کششی اش دریافت کرد.


تاریخچه شرکت تادانو


تاریخچه شرکت تادانو


رویدادهای مهم در تاریخچه جرثقیل :

 

در طی نیم قرن ، شرکت تادانو موقعیت خود را در بازراهای داخلی و با استفاده از نو آوری هایی که د رمحصولاتش داشته است و با بکار گیری فن آوری و امکاناتی در سطح  سایر شرکای خارجی اش در سراسر دنیا مستحکم کرده است . بطوریکه تاریخچه شرکت تادانو در واقع همان تاریخچه جرثقیل در کشور ژاپن است .

1948 : تاسیس تادان. بعنوان شرکتی که وظیفه ساخت تجهیزات جابجایی بار رابه عهده دارد .

1955 : ارائه اولین جرثقیل هیدرولیک ژاپنی  یعنی جرثقیل کامیونی OC-2 truck crane با حداکثر ظرفیت  2 تن .

1960 : صدور اولین جرثقیل به اندونزی .

1962 : قرار گرفتن سهام شرکت در بورس سهام اوزاکا .

1963 : عرضه  سری TM از چرثقیل های کامیونی لودر دار .

1965 : عرضه سری TS از جرثقیل های کامیونی که بر روی کامیونهای تجاری نصب می شدند .

1966 : عرضه سری TL از جرثقیل های کامیونی که بر روی حامل های خاص نصب می شدند .

1970 : عرضه اولین جرثقیل مخصوص زمینهای ناصاف rough terrain crane با نام : TR-150  و با ظرفیت : 15 تن .

1971 : عرضه جرثقیل های سری TG از نوع کامیونی و با ظرفیت بالا . که مجهز به AML محدود کننده خودکار حرکت ، بودند .  پذیرفته شدن شرکت در بورس سهام توکیو .


  ادامه مطلب ...

برنامه سرویس نگهداری و مشخصات لودر لاستیکی ولو مدل L90/L120


برنامه سرویس نگهداری و مشخصات لودر لاستیکی ولو مدل L90/L120 


  (هپکو مدل HL150/HL200 )


مشخصات لودرهای L 90/L 120 (HL 150/ HL 200)

 

مشخصات

لودر L90 (HL 150)

لودر L 120 (HL 200)

مدل موتور

VOLVO - TD 61 G

VOLVO - TD 71 G

حداکثر توان در دور 2200 دور در دقیقه

145 اسب بخار

190 اسب بخار

حداکثر گشتاور در دور 1400 دور در دقیقه

550 نیوتن متر

705 نیوتن متر

حداکثر سرعت در دنده 1 جلو و عقب

7 کیلومتر در ساعت

8/6 کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت در دنده 2 جلو و عقب

14 کیلومتر در ساعت

7/12 کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت در دنده 3 جلو و عقب

29 کیلومتر در ساعت

9/26 کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت در دنده 4 جلو و عقب

40 کیلومتر در ساعت

6/38 کیلومتر در ساعت

اندازه لاستیک

20/5 R 25

23/5 R 25

نوسان اکسل عقب

15 درجه

13 درجه

ولتاژ عمومی سیستم برق

24 ولت

24 ولت

آلترناتور

1540/55 W/A

1540/55 W/A

توان خروجی استارت

5/4 KW

5/4 KW

وزن کاری دستگاه

12550 kg

15440 kg

طول دستگاه (باکت روی زمین)

7120 mm

7735 mm

عرض دستگاه

2490 mm

2680 mm

ارتفاع دستگاه

3030 mm

3420 mm

 

فشار باد لاستیکها

فشار باد لاستیکها , توصیه شده برای بارهای معمولی لودرL120(HL200)

 

اندازه لاستیک

 

جابجایی مواد (بارگیری)

جابجایی مواد و بارگیری و حمل مواد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت

حداکثر فشار باد مجاز لاستیک در سرعت 10 کیلومتر در ساعت

 

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

 

A,B جلو

200 kpa

2.0 bar

29 psi

280 kpa

2.8 bar

41 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

450 kpa

4.5 bar

65 psi

 

A,B عقب

180 kpa

1.8 bar

26 psi

180 kpa

1.8 bar

26 psi

180 kpa

1.8 bar

26 psi

200 kpa

2.0 bar

29 psi

 

 

 

A : لاستیک معمولی 16/25-5/23

B : لاستیک عریض 25 R 5/23


فشار باد لاستیکها , توصیه شده برای بارهای معمولی لودرL90(HL150)

 

اندازه لاستیک

 

جابجایی مواد (بارگیری)

جابجایی مواد و بارگیری و حمل مواد با حداکثر سرعت 25 کیلومتر در ساعت

حداکثر فشار باد مجاز لاستیک در سرعت 10 کیلومتر در ساعت

 

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

لاستیک معمولی

لاستیک عریض

 

A,B جلو

280 kpa

2.8 bar

41 psi

280 kpa

2.8 bar

41 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

400 kpa

4.0 bar

58 psi

 

A,B عقب

180 kpa

1.8 bar

26 psi

200 kpa

2.0 bar

29 psi

180 kpa

1.8 bar

26 psi

200 kpa

2.0 bar

29 psi

325 kpa

3.3 bar

47 psi

400 kpa

4.0 bar

58 psi

 

 

جدول ظرفیتهای لودرهای L90/L120 (HL150/HL200

 

 

لودر L90 (HL150)

 

لودر L120 (HL200)

ظرفیتها (لیتر)

مجموعا (لیتر)

ظرفیتها (لیتر)

مجموعا (لیتر)

روغن موتور با فیلتر

16

17

روغن موتور با فیلتر

21

22

گیربکس و تورک کنورتور

21

33

گیربکس و تورک کنورتور

21

33

جعبه دنده انتقال

4.7

4.7

جعبه دنده انتقال

4.7

4.7

اکسل جلو

30

30

اکسل جلو

32

35

توپی چرخ جلو

4

4

توپی چرخ جلو

5

5

اکسل عقب

28

28

اکسل عقب

38

38

توپی چرخ عقب

3

3

توپی چرخ عقب

190

255

سیستم هیدرولیک

105

140

سیستم هیدرولیک

209

215

سیستم خنک کننده (آب)

53

53

سیستم خنک کننده (آب)

65

65

فیلتر روغن

 

 

فیلتر روغن

5.4

5.4

 

روغنهای توصیه شده برای لودرهای L90/L120(HL150/HL200)

 

 

 

نوع روغن

 درجه حرارت محیط
 

غلظت روغن

 0C
 0F
از
تا
از
تا

 

موتور

 

 

روغن موتور با استاندارد

API CD

-30

+10

-22

+50

SAE 5W-30

-25

+20

-13

+68

SAE 10W-30

-15

+40

+5

+104

SAE 15W-40

0

+40

+32

+104

SAE 30

+10

+50

+50

+122

SAE40

 

اکسلها و توپی چرخها

 

روغن دنده هیپوئیدی

API GL5

-30

+50

-22

+122

SAE 80W-140

-30

+30

-22

+86

SAE 80W-90

-20

+30

-4

+86

SAE 90

-10

+50

+14

+122

SAE 85W-140

 

گیربکس هیدرولیکی

 

روغن گیربکس هیدرولیک HTF-C3

یا روغن موتور API CD

-30

0

-22

+32

SAE 5W-30

-10

+25

+14

+77

SAE 10W-30

-10

+50

+14

+122

SAE 15W-40

0

+50

+32

+122

SAE 30

-30

+10

-22

+50

SAE 40

 

سیستم هیدرولیک

 

روغن هیدرلیک SHS 46

یا روغن موتورهای API SE/CC , SF/CC , SE/CD , SF/CD

-25

+15

-13

+59

SHS 46

-20

+50

-4

+122

SAE 5W-30

-20

+50

-4

+122

SAE 10

-10

+50

+14

+122

SAE 15W-40

0

+50

+32

+122

SAE 30

+15

+50

+59

+122

SAE 40

 

 

سیستم ترمز

روغن موتور CD روغن های معدنی باید در تمام سیستمها استفاده شود زیرا روغن های مصنوعی به کاسه نمدها و رینگها آسیب رسانده و عمر آنها را کاهش میدهد

روغن هیدرولیک با شماره فنی :

(0.26Usgal) 1 لیتر1161116

(1.10Usgal) 4 لیتر 1161115

-30

+20

-22

+68

Hydraulic no1161115/1161116

-20

+50

-4

+122

SAE 5W-30

-15

+50

+5

+122

SAE 10W-30

-10

+50

+14

+122

SAE 15W-40

0

+50

+32

+122

SAE 30

+15

+50

+59

+122

SAE 40

 

  گریس :

گریس از مشتقات لیتیم با مواد اضافی EP یا MP و غلظت NIGL NO.2.

  

جدول سرویس و نگهداری لودرهای L90/L120 (HL150/HL200)

 

نوع سرویس

زمان

نوع سرویس

زمان

بازدید سطح روغن سیستم هیدرولیک

10 ساعته

بازدید لنتهای ترمز

500 ساعته

بازدید سطح آب رادیاتور

10ساعته

تخلیه آب و لجن از تانک هیدرولیک

500 ساعته

بازدید سطح روغن موتور

10 ساعته

گریسکاری گاردان جلو وبیرینگ نگهدارنده وسط آن

500 ساعته

بازدید لامپهای کنترل و نشتی ها

10 ساعته

تعویض روغن جعبه دنده انتقال

1000 ساعته

بازدید سطح الکترولیت باطریها

100 ساعته

تعویض فیلتر اصلی هوا

1000 ساعته

تمیز نمودن استکانی آب گیر

100 ساعته

کنترل لامپ فیلتر هوا

1000 ساعته

بازدید سطح روغن گیربکس

100 ساعته

تعویض فیلتر سوخت

1000 ساعته

بازدید سطح روغن جعبه دنده انتقال

100 ساعته

تعویض فیلتر آب

1000 ساعته

بازدید باد تایرها

100 ساعته

تعویض فیلتر برگشتی روغن هیدرولیک

1000 ساعته

گریسکاری بوش بالایی کمرشکن

100 ساعته

تمیز نمودن میله مغناطیسی داخل فیلتر هیدرولیک

1000 ساعته

گریسکاری بوش جک فرمان

100 ساعته

تعویض فیلتر هوای کابین

1000 ساعته

گریسکاری بوش الاکلنگی

100 ساعته

تعویض روغن اکسل جلو و عقب

1000 ساعته

گریسکاری گریس خورهای بوم

100 ساعته

تعویض روغن توپی چرخها

1000 ساعته

تعویض روغن موتور و فیلتر

250 ساعته

تعویض روغن و فیلتر گیربکس

1000 ساعته

بازدید سطح روغن اکسلهای جلو و عقب

250 ساعته

تمیز کردن استکانی آبگیر

1000 ساعته

بازدید سطح روغن توپی چرخها

250 ساعته

گریسکاری بوش پائین کمرشکن

1000 ساعته

بازدید کشش تسمه پروانه ها

250 ساعته

تعویض روغن تانک هیدرولیک

2000 ساعته

بازدید سلامت فیلتر هواکش

250 ساعته

تعویض فیلتر تنفسی تانک هیدرولیک

2000 ساعته

گریسکاری گاردان عقب

500 ساعته

تعویض فیلتر ثانویه هوا

2000 ساعته

گریسکاری لولاهای درب کابین

500 ساعته

تعویض آب رادیاتور

2000 ساعته

گریسکاری لولاهای پنجره کابین

500 ساعته

تعویض فیلتر تنفسی گیربکس

2000 ساعته