مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی
مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

وظایف اپراتور و رانندگانی لودرHL 115


وظایف اپراتور و رانندگانی


 که با دستگاه لودرHL  115   کار می کنند :

  


لودر HL 115


    به بسیاری از ادوات و تجهیزات کنترل هشدار دهنده مجهز می باشد در صورت بروز هرگونه اشکال در سیستمهای مختلف ، بوق اخطار و لامپهای هشدار دهنده راننده را از وجود عیب مطلع می سازد .

1- دمای کار موتور برحسب شرایط مختلف آب و هوایی از 75  تا  85  درجه سانتیگراد متغییر است  اگر دمای آب به 96 درجه سانتیگراد برسد همزمـان بـا بصدا در آمـدن  بوق اخطار چراغ هشدار دهنده  دمای روغن موتور روشن می شود نسبت به رفع عیب اقدام کنید  .

2- دمای کار گیر بکس بر حسب شرایط مختلف آب و هوایی  و زمان کار مداوم از 60  تـا  100  درجه سانتیگراد متغییر است اگر درجه حرارت به 110 درجه سانتیگراد برسد همراه با بصدا  در آمدن بوق اخطار چراغ هشدار دهنده دمای گیر بکس روشن می شود نسبت به رفع عیب اقدام کنید  .

3- اگر بعد از روشن شدن موتور و پس از چند ثانیه لامپ هشدار کاهش فشار روغن خاموش  نشد دستگاه را حرکت ندهید  ،  نسبت به رفع عیب اقدام کنید  .

4- اگر لامپ هشدار کاهش فشار روغن گیر بکس بطور پیوسته و در حال حرکت دستگاه روشن باشد نشان دهنده وجود اشکال در سیستم می باشد  (  فشار کمتر  از 40  PSI    )  نسبت به رفع عیب  اقدام  شود  .

5- اگر دمـای روغـن گیـربکس از 110  درجه سانتیگراد بالاتر رود لامپ هشدار افزایش دمای روغن گریبکس روشن می شود ، پس از اعلام هشدار باید بلا فاصله موتور را خاموش و نسبت به رفع عیب اقدام کنید  .

6- اگر فشار روغن موتور از5/0 بار کمتر شود لامپ هشدار کاهش فشار روغن موتور روشن می گردد پس از اعلام هشدار باید بلافاصله موتور را خاموش و نسبت به رفع عیب اقدام شود .

7- اگر دمای آب موتور از 96  درجه سانتیگراد بالاتـر رود لامـپ هشدار افزایش دمای آب موتور روشن  می شود پس از اعلام هشدار باید بلا فاصله موتـور را خامـوش و نسبت به رفع عیب  اقدام شود  

8- با فشار دادن لبه پایینی کلید قطع کن گیربکس به سمت داخل ، هنگامی که ترمز گرفته می شود گیربکس خلاص می شود اگر کلید در حالت عادی باشد همیشه گیربکس درگیر است حتی  اگر ترمز گرفته شود  .

9- اگر دمای روغن تانک هیدرولیک از 130  درجه سانتیگراد بالاتر رود لامپ  هشدار افزایش دمای  روغن هیدرولیک روشن می شود در این هنگام باید کار متوقف و عیب را برطرف نمود  .           


10- در صورتی که روغن هیدرولیک کثیف یامنافذ عبور روغن در فیلتر برگشت مسدود باشد لامپ شدار افزایش دمای روغـن هیدرولیـک روشن می شود ، نسبت بـه رفـع عیب (  تعویض روغن هیدرولیک یا تعویض فیلتر روغن هیدرولیک برگشتی  ) اقدام شود  .

11- هرگز به هنگامی که موتور روشن است دستگاه را در دنده جلو یا عقب رها نکنید  در موقع    بکسل دسته دنده باید در حالت خلاصی و پیکان  ( شاخص  ) روی دنده  4  باشد  .

12- هر 10  ساعت  سطح آب رادیاتور چک شود  .

13- هر 10  ساعت سطح روغن موتور چک شود   .

14- هر 10 ساعت سطح روغن گیربکس چک شود  .  

15- هر 10 ساعت سطح روغن هیدرولیک چک شود .

16- برای روشن کردن موتور باید دسته دنده در وضعیت خلاصی  (   N  )      باشد در غیر اینصورت دستگاه استارت نمی خورد .

17- میزان گازوییل را در باک گازوییل چک کنید  .

18- خفه کن در پایین ترین وضعیت خو د باشد  .

19- در هوای سرد به کمک اهرم گاز دستی دور موتور تا حد  1500 – 1300  دور بر دقیقه بالا ببرید 

20- یه هنگام تعویض دنده معکوس مطمئن باشید که دور موتور با دنده پایین تر هماهنگ است .

21- به منظور رعایت اصول ایمنی در جاده تحت هیچ شرایطی نباید دسته دنده به هنگام رانندگی در سراشیبی در وضعیت خلاص قرار گیرد  .

22- هنگام تعویض جهت حرکت از جلو به عقب و یا بلعکس سرعت دستگاه و سرعت ( دور ) موتور باید حداقل ممکن برسد  .

23- وضعیت تایر ها و فشار هوای آنها را کنترل کنید  .

24- کلیه اتصالات سیمها به شیرهای برق گیربکس را ، بخصوص در فصولی که بارندگی زیاد  است جهت جلوگیری از نفوذ آب به شیرها و زنگزدگی کنترل کنید  .  

25- از بار دادن غیر مجاز به دستگاه  جدا“ خوداری نمایید . 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد