مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

طریقه استفاده ونگهداری از چکش


طریقه استفاده ونگهداری از چکش





نحوه جا زدن ودر آوردن قلم: با دو عدد تسمه سرو ته قلم را نگه دارید وسپس لاستیک استپ را با چند ضربه از بغل خارج کرده وسپس پین را در آورید قلم را بیرون بکشید (جهت جا زدن همین کار را بر عکس انجام دهید)


  


      گریسکاری چکش:جهت گریسکاری چکش هر دو ساعت به دو ساعت گریس پارس وکاسپین را مخلوط کرده (یا گریس شل)وحدود 30الی 40ضربه گریس پمپ دستی گریس بزنید(توجه جهت گریسکاری حتماًچکش حالت عمودی داشته ونوک قلم بر روی زمین باشد به گونه ای که هیچ فاصله ای بین سیلندر وقلم نباشد.بعد از گریس کاری دوباره شروع به کار کنید.

توجه" حتماًهفته ای یکبار قلم را از جا درآورید وبا توجه به وجود پلیسه در داخل گریس کهنه حتماًدستکش به دست کنید وکریس های کهنه را کامل از داخل سیلندر خالی کنید وداخل را کاملاً تمیز نمایید ومجدد گریس نو جایگزین کنید.

       چک کردن بوش قلم:

 روش1- ازکولیس استفاده کنیم که دهنه بوش باید min135 mmو Max 141mmباشد که اگر به 141میلیمتر رسیده باشد حتماًباید بوش تعویض گردد. روش

 روش2-چکش را افقی خوابانده در بین فاصله قلم و چکش یک آلن نمره 6 اگر رد شد(شکل شماره یک) که می بایست بوش تعویض گردد واگر رد نشد نیازی به تعویض آن نمی باشد.

توجه" به هیج عنوان چکش را در حالت بدون بار استفاده نکنید-وبه هیچ عنوان نباید چکش بر روی خاک نرم کارکند.

توجه روغن هیدرولیک دستگاه حتماً می بایست هر 600ساعت کار با چکش تعویض گردد.(روغن هیدرولیک پیشنهادی در مناطق گرمسیر 68Hودر مناطق سردسیر48Hمی باشد)


اسامی قطعات چکش:



1-      بلت سرتاسری   2- سیل   3-پیستون    4-بوش محوری   5- پین کتابی   6- کلگی عقب    7- شیر    8- سیلندر 9-کلگی جلو  10- بوش قلم   11- قلم چکش   

                       

توجه "اگر ما 12عدد پیچ اکولاماتور (دیافراگم)را باز کنیم یکعدد لاستیک دیافراگم زیر آن می باشد که شلنگهای ورود یا خروج روغن اگر شروع به ضربه زدن کرد این لاستیک پاره شده ومی بایست تعویض گردد. بر روی درب اکولاماتور یکعدد پیچ آلن نمره 5قرار دارد که باید آنرا باز کنید یکعدد گیج ببندید و55 الی 60barبر کیلوگرم گاز بزنید(گاز ازت یاN2)

لاستیک کار فنر را انجام می دهد که جلوی ضربه بیش از حد روغن را میگیرد (در اصطلاح فشار روغن را می شکند.

بر روی چکش بالای بکهد یکعدد پیچ دارد که هر چه آنرا شل تر کنیم تعداد ضربات چکش بیشتر وعمر چکش کمتر میشود وهر سفت تر کنیم تعداد ضربات کمتر وعمر دستگاه بیشتر میشود.

توجه" گاز بکهد حتماًباید بین 5/5تا 6بار  تنظیم باشد (هر چه دمای محیط پایین تر (هواسردتر)فشار گاز بیشتر(6بار) وهر چه دمای محیط بالاتر (هواگرمتر)فشار کمتر (5/5بار)باید باشد.

در واقع هر چه دما بالاتر می رود فشار کمتر وهر چه دما پایین می آید باید فشار گاز ازت رابالا ببریم.

توجه" مقدار کشش پیچ های ترابلت بالای بکهد (4عدد پیچ)حتماًباید 225کیلو گرم بر سانتیمتر مکعب باشد که حتماً با ترکمتر آنرا بکشید.


توجه" در مواقع گریسکاری حتماً توجه داشته باشیدکه یکعدد گریس خور بر روی بکهد می باشد که وظیفه آن گریسکاری بوشهای استپ وبوشهای وسط میباشد که حتماً باید گریسکاری محل فوق انجام شود(بین 30-40ضربه گریس پمپ هر 2ساعت کار چکش)


جهت نگهداری چکش در مواقعی که با چکش کاری نداریم: اگر چکش ودستگاه خنک باشد اگر برروی زمین به حالت افقی بخوابانیم هیچ اشکالی ندارد ولی اگر چکش گرم وهوای محیط هم گرم باشد حتماً می بایست قلم چکش بر روی زمین وچکش به حالت عمودی قرار بگیرد وسپس دستگاه را خاموش کنیم.





 

توضیحات شکل شماره سه


1-      درحین کارنباید شلنگهای هیدرولیک لرزش بیش از حد داشته باشند. فشار گاز نیتروژن را در آکومولاتور وBackheadچک کنید.

2-      تخته سنگ ها را با قلم یا بدنه ی چکش جابجا نکنید.

3-      قلم چکش را اهرم نکنید.

4-      خرد کردن سنگها را از یک گوشه شروع نمائید وتخته سنگ ها رابه قطعات کوچک تقسیم کنید.

5-      چکش را در آب استفاده نکنید در صورت لزوم از کیت ضد آب استفاده کنید.

6-      با چکش به سنگ ضربه نزنید.

7-      چکش را در حالت جک کامل بیرون دکل استفاده نکنید.

8-      چکش را در حالت مناسب (عمود بر سطح)استفاده نمایید.درغیراینصورت انرژی بجای سنگ به دستگاه منتقل شده وباعث لرزش دکل ودستگاه می شود.

9-      چکش را در یک موضع بیش از 30ثانیه بصورت مداوم استفاده نکنید.

10-  قلم را بصورت عمود بر سطح استفاده نمایید جهت سطوح غیر مسطح ومورب که امکان سر خوردن قلم وجود دارد بایستی قبل از هر چیز سر قلم روی سطح تثبیت شود.

11-  از چکش جهت بلند کردن قطعات استفاده ننمائید.



نظرات 5 + ارسال نظر
Abbas سه‌شنبه 2 دی 1399 ساعت 16:02

ممنون عالی بود

فیروز پنج‌شنبه 23 خرداد 1398 ساعت 12:00

اطلاعات خوبی بود ممنون

حمید یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 11:11

سلام عالی بود ممنون

حمید دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت 21:47

با تشکر فراوان،خدا قوت

محمد کرمی سه‌شنبه 2 دی 1393 ساعت 11:11

با تشکر از اطلاعاتی که گذاشتید واقعا جای تقدیر و تشکر داره . خدا قوت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد