مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی
مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

سیستمهای انتقال قدرت



سیستمهای انتقال قدرت



وظیفه سیستم انتقال قدرت
به منظور جذب نیروی موتور و انتقال آن به چرخها از این سیستم استفاده میشود. این سیستم سرعت را کم و گشتاور را زیاد, و یا بالعکس تبدیل مینماید.


انواع سیستمهای انتقال قدرت
سسیستمهای انتقال قدرت را میتوان به سه گروه تقسیم بندی نمود:

1.     سیستم مکانیکی

2.     سیستم هیدرودینامیک

3.     سیستم هیدرواستاتیک


سیستم انتقال قدرت مکانیکی

در این سیسستم قدرت به صورت مکانیکی منتقل میشود و از اجزاء زیر تشکیل میشود:

1.     موتور

2.     کلاچ

3.     گیربکس

4.     گاردان

5.     دیفرانسیل

6.     چرخها


تشریح عملکرد سیستم انتقال قدرت مکانیکی
در این سیستم نیروی موتور به گیربکس منتقل میشود. پس از انتخاب دنده مورد نظر, این نیرو از گیربکس خارج شده, و از طریق گاردان به مجموعه دیفرانسیل میرسد. در دیفرانسیل, نیروی موتور از طریق پلوسهای سمت چپ و راست, به توپی چرخها انتقال مییابد. گیربکس از تعدادی چرخ دندههای ساده و مارپیچ تشکیل شده است که در روی تعدادی شفت قرارگرفته اند. بین موتور و گیربکس کلاچ قرارگرفته است که کنترل قطع و وصل نیرو به گیربکس در کلاچ انجام میشود. با فشردن پدال کلاچ, صفحه کلاچ آزاد میشود و ارتباط بین موتور و گیربکس قطع میگردد. در این حالت برای انتخاب دنده و حرکت ماشین, با حرکت دادن اهرم انتخاب دنده, دنده مورد نظر انتخاب میشود. با برداشتن نیرو از روی پدال کلاچ, صفحه کلاچ با دیسک درگیر شده, و شفت ورودی و در نتیجه مجموعهای دنده به دوران در خواهدآمد.



برای دانلود مقاله کاملی در مورد سیستم های انتقال قدرت کلیک کنید



 مباحثی که در این مقاله موجود دارد به شرح زیر است 


دیفرانسیل بدون لغزش - دیفرانسیل تورسن - عملکرد دیفرانسیل معمولی دیفرانسیل غیرلغزشی - عملکرد خودروی مجهز به دیفرانسیل SPIN NO 


مجموعه دنده SPIDER (دنده عنکبوتی) - مجموعه کلاچهای متحرک - تشریح عملکرد دیفرانسیلهای غیرلغزشی - دیفرانسیل لغزش محدود دیسکی ZF سری DL


مشخصات وکاربردهای دیفرانسیل لغزش محدود DL  مشخصات دیفرانسیل تورسن 4WD


سیستمهای انتقال قدرت، گیربکس اتوماتیک، تورک کانورتر، توربین، عملکرد تورک کنورتور، کلاچ هیدرولیکی، سیستم هیدرواستاتیک، سیستم سیارهای خورشیدی، گیربکس Shift Power، ساختمان کلاچ پک