مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی
مدیریت ماشین آلات سنگین

مدیریت ماشین آلات سنگین

معرفی و شناخت و مدیریت ماشین آلات سنگین عمرانی

لودر loader


لودر  loader

لودر یک ماشین تجهیزاتی لودر یک ماشین مهندسی است که اغلب در ساختمان سازی استفاده می‌شود که این استفاده اصولی از لودر است. از لودر همچنینی در اعمالی ماننده : آسفالت کردن، تخریب سازه‌های مخروبه، جمع آوری آشغال، علوفه دادن به دام ها، برداشتن شن و ماسه، بریدن درختان، برداشت مواد معدنی از معادن، برداشتن مواد قابل بازیافت،تکان دادن سنگهای بزرگ و سنگین، برداشتن ورقه‌های چوبی و ... از سوی دیگر ایم ماشین مکانیکی می‌تواند به عنوان یک ماشین کمپرسی ،تسمه نقاله،ماشین خرد کن علوفه و ... مورد استفاده قرار بگیرد.
تجهیزات سنگین سر جلویی لودر یک لودر(می دانیم که بیل مکانیکی که در جلوی لودر قرار گرفته است عمل بارکردن، بالابردن اجسام،خاک اندازی و ... را انجام می‌دهد)همانند یک نوع تراکتور است. معمولا چرخ طیاری بوسیله شیار هایی به صورت مربع به جلوی بیل مکانیکی توسط دو بازو متصل می‌شوند که به لودر خاصیت جمع آوری مواد شل و سست را از زمین اضافه می‌کنند و همچنین بوسیله این طراحی لودر می‌تواند آشغال ها و یا شن و ماسه‌ها از روی سطح زمین جمع آوری کند.
 .

یک لودرعموما برای گذاشتن مواد از روی سطح زمین که حاصل حفر گودال هاست بر روی کمپرسی ها برای جابه جایی استفاده می‌شود. یک لودر ممکن است از قطعات متحرک یا ثابتی ساخته شود. گاهی اوقات بیل مکانیکی ممکن است در بعضی از اقسام لودر برداشته یا حذف شود برای مثال : ممکن است بر روی انواعی چنگال هایی برای جابجایی تخته‌های سنگین یا کانتینر های تجاری نصب شود. و یا عملیات هایی انجام دهد مانند لودر یا اسکریپر. همچنین می‌توان بیل مکانیکی را برای برداشت علوفه یا کلش به مقدار زیادی تقویت کرد.

لودر های معروف مانند کوماتسو، جان دیر ، کاتور پیلار،ولوو،و یا هیتاچی معمولا بیل های مکانیکی بزرگی در قسمت های جلو لودر دارند که به آنها بیل مکانیکی لودر می‌گویند و لی در انواع لودر کوچکتر یعنی تراکتور ها یک تجهیزات کوچکتری دارند که به آنها کج بیل گفته می‌شود و به خاطر همین آنها را لودر های کج بیل می‌گویند. در ضمن تجهیزات به کار برده در کج بیل ها را بااسم تجاری jcb می نامند که اسم اولین شرکت سازنده این امکانات است.



یکی از انواع معروف لودر لیو تو نیو مدل L-2350 است که در کارخانه لونگ ویو از سری تاسیسات تکزاس آمریکا ساخته می‌شود.

 


  
مدل L-2350 از یک موتور دیزلی قوی همانند آن چیزی که در لوکوموتیو بکار رفته است استفاده می‌کند. هر قسمت از اجزای موتور به طور جداگانه و مستقل از هم توسط موتور الکترکی هدایت می‌شوند.

 

 

لودر ها اساسا برای انتقال مواد به داخل کمپرسی ها یا برداشتن لوله‌ها و یا تسمه نقاله و حفر گودال های استفاده می‌شوند. لودر ها برای حفر زمین همانند ماشین های حفاری عمل می‌کنند مناسب نیستند و نمی‌توان به جای آنان استفاده کرد.عمق گودال حفر شده توسط بیل مکانیکی ممکن است بین 3 تا 6 متر در زمین باشد( بستگی به مدل لودر دارد).ظرفیت بارگیری بیل مکانیکی بیشتر از کج بیل است. لودر ها از نظر طبقه بندی جز ماشین های زمین رونده نیستند.ماهیت اصلیشان متفاوت است با ماشین های زمین رونده.بر خلاف بولدزور ها اغلب لودر ها دارای 4 چرخ هستند و پی کن نیستند. اگر چه لودر های حمل کننده معمول هستند.لودر ها بسیار موفق هستند در جاهایی که مواد تیز ساختمانی وجود دارد چون که این مواد نمی‌توانند به چرخهایشان آسیب برسانند و همچنین در جاهای گل آلود و ناصاف زمین به مشکل بر نمی‌خورند زیرا لاستیک هایشان طوری ساخته شده اند که در مقابل این تهدید ها بتواند مقابله کند. در مناطق ساختمانی لودر ها مورد استفاده قرار می‌گیرند برای انتقال مواد ساختمانی مانند آجرها،لوله ها، میله‌های آهنی، و ابزار حفر میان برد.





 

لودر ها همچنین برای برف روبی استفاده می‌شوند.می توان از بیل مکانیکیشان برای پارو کردن برف نیز استفاده است.اما معمولا برف روب به آنها متصل می‌کنند. آنها برف ها را از خیابان ها، جاده ها، پارکینگها جمع آوری می‌کنند. همچنین این دستگاه‌ها می‌توانند برف را برای انتقال به کمپرسی ها و تریلر ها انتقال بدهند. یک نوع از بیل های مکانیکی مناسب هستند برای برداشت مواد سبک مانند ورقه‌های چوبی، کود های گیاهی، و ماسه‌های سبک. عموما بیل مکانیکی وقتی که خالی باشد وزن سبکی دارد( در این نوع). بر خلاف کج بیل ها یا تراکتور ها با یک لودر، لودر ها از فرمانهای خودرویی استفاده نمی‌کنند. در عوض آنها هدایت می‌شوند بوسیله فشار محرک لولا مانندی برای قرار دادن آها در محور جلو. در طول دو دهه لودر ها سود و منفعت زیادی برای انسانها داشته اند مخصوصا در پروژه‌های ساختمانی و کار های زمین سازی. بسیاری از سازندگان ماشین های مهندسی از یک دید وسیعی در ساخت لودر استفاده کرده اند. برای مثال کارخانه جان دیر، کاتور پیلار،کیس و ... که توانسته اند این ماشین مهندسی را در سر تا سر جهان پخش کنند.


معروفترین تجهیزات سودمندی که در تراکتور های باغبانی هم به کار رفته است، تجهیزات سودمند سر جلویی آنهاست.این تجهیزات را در اصطلاح می نامد که به تراکتور های کوچک که بین 18 تا 50 اسب بخار قدرت دارند و در نگهداری زمین و کار های سخت کشاورزی به کار گرفته می‌شود، گفته می‌شوند. دو نوع طراحی وجود دارد. یکی پله‌های ماپیچی سنتی و دیگری بازوهای منحنی شکل. سازندگان شرکت جان دیر یک لودر ترکیبی را طراحی کردند که نمی‌توانست بازوهای خود را حرکت دهد. شرکت نیوهلند ایج یک لودر ترکیبی را معرفی کرد که بازوهایی متحرک داشت و آن تجهیزات را برای اولین بار در کیوتو و مانتانای آمریکا طراحی کرد. در این هنگام بود که سر جلویی لودر ها توانایی کار های متعددی را پیدا کرده بودند.
 

نوع دیگر لودر های بکهو لودر می باشند که از بستن بازوهای لودر به یک تراکتور ساخته می شود.

  



نظرات 4 + ارسال نظر
mazaher پنج‌شنبه 9 دی 1395 ساعت 16:59

با سلام من مهندس معدن هستم خواستم بدانم که علت شکستن بوم لودر470 کوماتسو برای چیست.

میثم دوشنبه 10 آبان 1395 ساعت 10:56

سلام میشه لطفا نقشه برقی لودر کوماتسو ۴۷۰و۶۰۰و بیل پاکتی رو برام از طریق ایمیلم برام یفرستین ،ممنونتون میشم،مرسی از مطالب سایتتون

متاسفانه این نقشه ها رو من ندارم

محمدمقنی دوشنبه 6 بهمن 1393 ساعت 15:30

ماشین های فروشی کامیون

محمد یوسفی شنبه 29 آذر 1393 ساعت 17:40

سلام خدا قوت دستتون درد نکند آقای معظمی مطالبتون خوب و مفید بود معلومه به ماشین آلات علاقه مندین و مطالب روز رو هم پیگیری می کنین من هم مثل شما علاقه مندم اطلاعاتمو به روز کنم اگر دوست داشته باشین میتونیم با هم ارتباط داشته باشین . محمد یوسفی 93/9/29

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد